انواع ساندویچ پانل
نوشته شده توسط : احمدی

 

 

[caption id="attachment_7745" align="aligncenter" width="800"] انواع ساندویچ پانل[/caption]

 

ساندویچ پانل

ساندویچ پانل محصولی متشکل از چند لایه به هم فشرده می باشد. این محصول معمولا از سه لایه تشکیل شده است که دولایه بیرونی آن ورق فلزی می باشد و یک لایه عایق بین آن ها قرار گرفته است. نوع و جنس این لایه ها با توجه به کاربرد ساندویچ پنل متفاوت است. استفاده از انواع ساندویچ پانل بسیار مقرون به صرفه تر از سایر مصالح سنتی می باشد. این محصولات برخلاف مصالح سنتی نیاز به ترکیب مواد دیگر ندارند. در واقع یک ترکیب آماده است که می تواند به تنهایی در ساخت سازه های مختلفی استفاده شود. ساندویچ پانل به انواع سقفی و دیواری تقسیم می شود.

 

ساندویچ پانل سقفی

ساندویچ پانل سقفی در ساخت سقف پروژه های مختلف به کار میرود. ساندویچ پنل سقفی از گام های بلند تری برخوردار است که به جهت مقابله با بارش های فصلی اینگونه ساخته می شوند. گام های ذوزنقه ای و شکل اورلپ آن امکان نفوذ آب به داخل را از بین می برد. لایه های بیرونی این محصول معمولا ورقه های آلوزینک و گالوانیزه و یا آلوزینک می باشد. میان این لایه ها فوم پلی یورتان قرار گرفته است که عایق مناسب صوت و حرارت است.

 

ساندویچ پانل دیواری

ساندویچ پانل دیواری برای پوشش دیوارها و اطراف سوله ها استفاده می شود. این محصول بر خلاف ساندویچ پانل سقفی دارای فراز و نشیب های کمتری می باشد. هنگام نصب ساندویچ پانل دیواری این نر و مادگی ها در هم فرو می روند و امکان نفوذ را از بین میبرند. این مصالح در برابر نم و رطوبت عایق بسیار خوبی هستند. ضخامت این نوع ساندویچ پانل بین 4 الی 20 سانتیمتر متغیر می باشد. در لایه ی میانی معمولا از فوم پلی یورتان ، پلی استایرن و همچنین فوم xps استفاده می شود.

 

قیمت ساندویچ پانل

قیمت ساندویچ پانل ها بسته به جنس و تعداد لایه های به کاررفته متفاوت می باشد. استفاده از پنل ها تا حد بسیار زیادی موجب صرفه جویی در هزینه ها می شود. از لحاظ قیمت ساندویچ پانل می توان گفت ضخامت لایه های به کار رفته در تعیین قیمت آن بسیار موثر بوده و با توجه به نوع کاربرد پانل با ضخامت های مختلف تولید می شود.

 

ساندویچ پانل ماموت

امروزه شرکت های مختلفی به تولید پانل مشغولند و به دلیل سود بسیاری که در تولید آن وجود دارد می توان گفت تولید بهینه ای دارند اما نکته قابل توجه این است که سود بیشتر برای تولید کنندگان زمانی است که مصرف مواد با کیفیت جهت تولید پنل را کنار گذاشته و برای به دست آوردن سود بالاتر از مواد بی کیفیت استفاده می نمایند و یا از جنس ورق های مناسب برای پوشش سقف و پوشش دیوار سازه استفاده نمی کنند.
اما جهت خرید پانل باید به نکاتی در مورد آن توجه کنیم در غیر این صورت پانلی تهیه می کنیم که در مدت زمان کوتاه و در برابر نور خورشید و یا رطوبت دچار پوسیدگی و زنگ زدگی می شوند و مشتریان این محصول را متحمل هزینه ای بالا می نمایند. نکته دیگر این است که باید بدانیم از شرکتی معتبر خرید می کنیم که فقط سود بالا مد نظرشان نیست و مهم رضایت مشتریان است. شرکت ماموت سالهاست با استفاده از با کیفیت ترین مواد اولیه به تولید انواع پانل پرداخته و با تولید انبوه خود بزرگترین تولید کننده پانل در سطح خاورمیانه به شمار می آید. بنابراین با دقت درخرید خود می توانیم با آسودگی از آنچه تهیه نموده ایم استفاده کنیم.





:: برچسب‌ها: انواع ساندویچ پانل ,
:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 خرداد 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: